Persondatapolitik

Hvad er Persondataforordning (GDPR)?

Den 25. maj 2018 træder en ny EU-lov i kraft, som styrker beskyttelse af fysiske personers privatoplysninger.

 

Hvem er omfattet af Persondataforordningen (GDPR)?

Privatpersoner samt virksomhedskunder, der har private oplysninger i deres virksomhedsoplysninger – det kan f.eks. være en enkeltmandsvirksomhed, som bruger sit navn i virksomhedens navn eller bruger sit private telefonnummer, som virksomhedens telefonnummer osv., er omfattet af Persondataforordningen.

 

FPR Forsikringsmægler Persondatapolitik

Hos FPR ønsker vi, at vores kunder har tillid til os. Når du udleverer personlige oplysninger til os, ved vi, at det er vores ansvar at beskytte dem. Vi har derfor IT-systemer, processer og kontroller, der sikrer, at vi overholder Persondataforordningen og databeskyttelsesloven, og at dine oplysninger bliver behandlet og opbevaret på en måde, der respekterer din ret til privatliv.

 

Hvilke oplysninger indsamler vi?

Vi indsamler de oplysninger om dig, som er nødvendige for at tegne og administrere forsikringsprodukter, behandle skadesager og andre tilknyttede ydelser hos FPR.

Dette kan være oplysninger som navn, adresse, CVR-nr../CPR-nr., e-mail, forsikringsoplysninger, betalingsoplysninger og oplysninger om skader.

Disse oplysninger indsamles og registreres hos os og de forsikringsselskaber, som vi samarbejder med for en vurdering af tilbud på forsikringer hos os.

FPR kan ligeledes indhente oplysninger fra BBR i forbindelse med oplysninger om din ejendom samt fra DMR – Det Centrale Motorregister med henblik på korrekte oplysninger af motorkøretøj mv.

Har vi oplysninger om personskade eller andre personfølsomme oplysninger registeret hos os, vil disse oplysninger blive behandlet med særlig varsomhed og naturligvis fortroligt. Disse oplysninger videregives kun til andre, såfremt du har givet samtykke til dette.

 

Hvor lang tid gemmer vi oplysninger?

FPR har pligt til at slette personoplysninger, når de ikke længere er relevante. Det betyder, at vi løbende sletter oplysninger, når vi ikke længere har et sagligt formål, kan blive mødt med et krav eller har en lovmæssig pligt til at opbevare dem. Som udgangspunkt gemmer vi oplysninger i 5 år efter endt kundeforhold.

 

Datasikkerhed

Din sikkerhed betyder alt for os. Derfor har vi truffet både tekniske og organisatoriske foranstaltninger til at passe på de oplysninger vi modtager. Det betyder, at vi blandt andet har:

Vi har i FPR eget udviklet CRM-system, websites m.m. hvilket betyder, vi har fuld kontrol over softwaresikkerheden samt de data vi opbevarer. FPR bruger ikke eksterne leverandører til udvikling af det software vi benytter.

 

Dine rettigheder

Du kan til enhver tid gøre dine rettigheder gældende - dog med visse lovbestemte undtagelser.

 

Klagemulighed

Hvis du er utilfreds med FPR’s behandling af dine privatoplysninger, kan du klage til Datatilsynet, Borgergade 28, 5., 1300 København K, Tlf. 33193200, mail dt@datatilsynet.dk, hjemmeside www.datatilsynet.dk.

 

Kontakt FPR

FPR Forsikringsmægler A/S er dataansvarlig og databehandler. Har du spørgsmål, kan du kontakte os på telefonnummer 70 20 29 29 eller e-mailadresse info@fpr.dk. Øvrige kontaktoplysninger finder du her.